26. maj 2011

KRIŽNA JAMA

Prihaja vroče poletje ko bo kakšen dan kot nalašč za obisk v kakšni od naših naravnih lepotk. Ena izmed njih je Križna jama.

Podjetje v katerem sem zaposlena nam je včeraj organiziralo izlet v neznano. Izkazalo se je, da je končni cilj  Križna jama. Priznam jaz prej o njej nisem nič vedela in ker prav tako nisem vedela nič kam gremo, sem se fotografsko bolj slabo pripravila. Ampak nekaj fotografij sem s svojim mini aparatkom vseeno uspela posneti.

Najprej pa nekaj malega o jami. Križna jama se nahaja na vzhodni strani Cerkniškega jezera in je svetovno znana kraška jama. Slovi kot bogato najdišče kosti izumrlega jamskega medveda. 10km dolgi rovi, polni kapniškega okrasja ter 47 jezer, pa so danes pojem podzemne lepote.

Jamo si je možno ogledati na dva načina. Možen je enourni ogled suhega dela in vožnja s čolnom po prvem jezeru za skupine do 50 ljudi. Daljši 4-urni izlet pa omogoča ogled 13tih jezer , ampak zaradi zaščite jezerskega dela jame vodijo samo po eno skupino, največ 4 osebe na dan. Nudijo vso opremo, potrebno pa se je predhodno najaviti. 

No sedaj pa k praktičnemu prikazu. S seboj smo morali imeti debele nogavice in debele puloverje. Seveda v jami je hladno in vlažno.

Pred vhodom v jamo so nas opremili še z zelo modnimi škornji
in dobili smo tudi posebno jamsko svetilko, ki ima obliko mikrofona - te kar prime da bi malo zapel☺
Tako opremljeni smo hitro stestirali ali škornji znajo dati od sebe tisti pravi čmok, čmok in ali je čar svetilk dovolj močan

Že ko smo se vzpenjali proti vhodu v jamo je bilo možno začutiti prijetno temperaturno znižanje


V ravni gosji četici smo se ob soju svetilk odpravili po označeni poti v notranjost jame


Prva postaja je bilo okostje jamskega medveda. Glede na okostje je bil jamski medved kar velika žival. Manjše okostje je od rjavega medveda, večje od jamskega.

Predvidevajo, da je v jami zakopanih na tisoče okostij. Takole so zakopani v kamenine in so tako na gosto nametani do 1,5m globine

Ko smo prispeli do konca pešpoti nas je pričakal kar precej velik čoln, s katerim smo se nekaj munut vozili po prvem jezeru


Ko se ta pot konča, se lahko prične tista štiriurna, ko se presedla na manjši čoln. Tisto pa bomo morda kdaj opravili v lastni režiji. Tri fotkice sem vzela iz uradne strani Križne jame, da vam pokažem ...za občutek. Vse o jami pa je napisano na www.krizna-jama.si.


Ko smo se vračali nazaj, sem poskušala s svojim mini fotoaparatkov ujeti nekaj čarovnij, ki jih je ustvarila voda. Predstavljajte si malce boljšo kvaliteto in uživajte.












Skala s podpisi. Prvi podpisi segajo v začetek leta 1800

Upam da sem vas malce ohladila v tem vročem dnevu. Uživajte!

12 komentarjev:

  1. Krasne fotke so ti uspele s fotoaparatom in tole zgleda nadvse zanimivo in vredno ogleda. Vsekakor si nas ohladila in hkrati seznanila z nečim novim.

    OdgovoriIzbriši
  2. Woow... kakav fantastičan i zanimljiv izlet,prekrasno, obožavam špilje...divota!
    Vjerujem da ste se krasno proveli.

    Ugodan vikend i lijep pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Super izlet in odkrivanje domačih lepot. Križna jama mene in moje še čaka. Čaroben je ta podzemni svet, kajne. Hvala za fotke in vtise.

    OdgovoriIzbriši
  4. O,v naših koncih ste se potepali.
    Križno jamo res priporočam v toplejših dnevih,ker te prijetno ohladi.
    Lep pa je tudi pohod na Križno goro,ki je malo nad jamo.


    lp

    OdgovoriIzbriši
  5. Še nikoli nisem bila v Križni jami. Ampak si me s svojim opisom in slikami zanjo kar navdušila. Bo potrebno iti malo raziskati.

    Super fotke, sploh zadnja. ;)

    OdgovoriIzbriši
  6. to je bio divan izlet:))).....fotografije su fantastična:))....nadam se da ste uživali.....
    ja ne bih,ne volim špilje:P......

    OdgovoriIzbriši
  7. No, za tale izlet sem ti pa jaz fouš. Čisto zares! Pred leti sem namreč že bila v Križni jami, vednar je bilo premalo vode in smo se za pustolovščino s čolni lahko obrisali pod nosom. Hvala za krasne fotke.

    OdgovoriIzbriši
  8. Vau, ovo je predivno! Mi smo bili sa školom u Postojni - nezaboravno iskustvo!
    Pozz, Rea :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Zanimivo, tudi jaz sem se s Križno jamo srečala na izletu v neznano :) In mi je fantastična! In tisto daljšo varianto še dolgujem moji familiji. Hvala za ohladitev in fotke :)

    OdgovoriIzbriši
  10. čudovit izlet. mislim da je vreden ogleda tudi če nimaš več majhnih otrok

    OdgovoriIzbriši